20. 11. 2011

Claw




S touto hrou som sa prvý krát stretol pri kúpe herného časopisu (už netuším či to bolo SCORE alebo LEVEL), v ktorom bola ako plná hra. O hre  som dovtedy vôbec nepočul i keď firma Monolith mi bola viac ako známa. Hra ma hneď zaujala svojím vizuálom a hlavne bola to skákačka čiže prst hore :)...




STORY: Kde bolo tam bolo, bol raz jeden zlý pirát sympaťák, ktorý sa plavil po mori vraždil deti, znásilňoval ženy, obcoval v podpalubí a vo voľnom čase zakopával poklady (viac menej vykopával mŕtvoly, nekrofil jeden po******). Jedného dňa ho však polapil zlý admirál La Rauxe, ktorému sa nepozdávali praktiky, ktoré Claw praktikoval so svojou posádkou. Keďže si Claw nemohol dovoliť obhajcu bol mu pridelený dosť neschopný pako,

ktorému ešte neuschol atrament na diplome (bol to určite atrament, nebuďme zvrhlí).
A tak sa Claw ocitol na slobode s ročnou podmienkou. Whoops STOP! Ocitol sa v cele odsúdený na trest smrti. Z dlhej chvíle sa mu podarilo nájsť list, ktorý zanechal Edward Tobin. V liste sa dočítal o amulete deviatich životov (ktovie o čom sa tam písalo) a preto sa rozhodne isť ho hľadať. Inak by sa o útek nepokúsil a pekne by si počkal na smrť, ale osud to zariadil zaňho.


GAME: Ujímame sa postavy kapitána Clawa (pazúra) pri jeho ceste za vysneným amuletom. Pri svojej púti prejde mnohými lokáciami ako napr. vezenie, bašty, mestá, chrámy, prístavy a v ceste mu budú vždy stáť hordy nepriateľov.
 
Protivníci spočiatku toho veľa nevydržia, ale postupne prituhne a dôjde aj na iné zbrane ako je meč. V každom kole sa voľne na zemi povaľujú výbušne sudy, ktoré sa dajú hádzať na nepriateľov, hádzať sa dá aj s nepriateľmi, ja som ich začal hádzať na bodce, do kyseliny a smoly. Síce som poväčšine prišiel o lekárničky, náboje, zlato, ktoré z nich vypadávajú, ale v niektorých prípadoch je to rýchlejšie ako bojovať zoči voči.



Dôležité je uvedomiť si, že na každého nepriateľa platí iný spôsob boja. Na jedneho treba nablízko a na ďalšieho čím ďalej. Claw pravdaže, neumiera po jednej rane mečom, ale až keď mu klesne health bar na nulu. V každom kole je našou úlohou dostať sa z bodu A do bodu B, likvidovať nepriateľov C, zbierať bonusy, životy, náboje, výbušniny D. Samotný Claw je ozbrojený mečom ale rád si sem tam dopomôže aj päsťou alebo pištoľou. Pištoľ je spočiatku dosť efektná a s rozumným užitím dokáže narobiť poriadnu paseku, no neskôr stratí účinnosť. Výbušniny sú dobrou voľbou pretože takmer vždy znamenajú smrť protivníka a mágia tak tá je asi naj, funguje ako kosa čiže vyhubí celý koridor.


Nepriateľmi sú prevažne psy, mačky, potkany ozbrojené mečom ale aj strelnými zbraňami, nevynikajú svojou inteligenciou zato však dominujú početnou prevahou a niektoré sú hrozne otravné napr. vtáky. Na konci každého párneho kola nás čaká boss a súboj s ním už nie je taká malina. Po jeho zdarnom prekonaní z neho vypadne drahokam do medailóna. Na konci nepárneho kola nás čaká zasa kúsok mapy.



Hra je dosť obtiažna, osobne som ju nikdy bez cheatov nedohral a aj s cheatmi to bolo len tak tak. Spomínaná náročnosť vyplýva z malého počtu saveov a taktiež to že životy si musíte zbierať už od prvého levela.   






VISUAL: Tak vizuál tejto hry je vážne veľmi vydarený. Hudba je kvalitná a pokriky kapitána Clawa.sú trefné a ani grafika nie je na zahodenie. Textúry jednotlivých levelov sú vymakané do posledného detailu. Kategóriou samou o sebe sú videá, v ktorých je vyprávaný príbeh. Ide o fakt kvalitné animácie, ručne kreslené, čo umocňuje pocit, že hra je pre batoľatá.
DOWNLOAD: Naozaj netuším či sa hra momentálne dá niekde kúpiť, ale tuto sa dá stiahnuť. Pozor však na to ako s hrou budete nakladať, určite sa na ňu ešte vzťahujú autorské práva, takisto nie som autorom uploadu žiadnej hry, čiže nezodpovedám za funkčnosť linkov.
VERDIKT:  Claw je celkom zábavná skákačka, hlavný neduh vidím vo frustrujúcej náročnosti, namiesto toho mohla mať hra radšej o 10 levelov viac. Hru som zatiaľ nedohral (som v 10 kole ), hrávam ju iba keď som opitý, ináč by som na to nemal nervy. Dohrám ju asi už až na Prednej hore :D.

Žiadne komentáre: