FLASHBACK: v mojich doterajších recenziách som sa už viackrát odkázal na Redneck Ramprage, ale nikdy som sa k nemu nepriblížil a preto som sa to rozhodol dnes napraviť. Na svedomí ho má firma Xatrix, , ktorá nie až tak známa, ale keď poviem, že to bol budúci Gray Matter, prihorieva?! No dobre nebudem skúpy na slovo a napoviem, že v neskoršej fáze vydali prvé dva diely Call of Duty a potom ich odkúpil Activision (ďalší herný žralok podobný EA). Tak ako tak dnes už vlastne toto štúdio neexistuje a hra by sa dala označiť za abandoware. Redneck Rampage je pre mňa poslednou hrou v engine Kena Silvermana, ktorá za niečo aj stála a dvojak je poslednou, ktorá sa zatiaľ na www.dosgames.sk nenachádzala. Duke Nukem, Powerslave, Blood, Shadow Warrior, Tekhnus a.k.a. Tekwar tam už sú a baviť sa o ďalších (NAM, Witchhaven, WWII...) nemá žiadny zmysel...
STORY: hlavnú zápletku tvoria dvaja bratia Leonard a Bubba, ktorí na ceste za svojím prasaťom (počujete dobre) zažijú veľa groteskných situácií. Dej sa odohráva vo fiktívnom meste Hickston, v ktorom prebehla mimozemská invázia a všetkých Leonardových susedov naklonovala... Musíte uznať, že príbeh je jednoduchý, ale presne vystihol to čoho sa amíkovia boja viac ako antraxu - správne je to skupina ľudí, ktorá žije na vidieku, chová dobytok, chlasce podomácky vyrobený lieh a za zbrane v ich držbe by sa nehanbila ani ETA (nemyslím ETU, ktorá vyrába mixéry a kuchynské náčinie:), správne, sú to BURANI.
GAME: uvedomili ste si niekedy čo pre nás Europánov všetko Amerika robí. Denne nám vymýšľa seriáli, tvorí pre nás hry, udáva nám štýl hudby, obliekania, názorov, monitoruje prípadné hrozby jadrových zbraní a stvorila pre nás hrdinov a vzory ako Rambo, Bieber, Batman, Rocky... Je až neuveriteľné, že i tak dokonalá krajina akou bezpochyby je, má jeden veľký problém. Sú ním burani a.k.a vidláci, sedliaci, ktorí kazia celej amerike dobré meno. Žijú prevažne na vidieku a pestujú obilie, z ktorého podomácky vyrábajú lieh. Sú tvrdohlaví a dodnes odmietajú porážku juhu v občianskej vojne. Okrem spolku "priatelia juhu", sa pravidelne združujú aj v iných ako Kukluxklan či v spolku chovateľov ošípaných. Je nutné podotknúť, že prostredie, v ktorom žijú je plné fekálií, s ktorými sú denne v styku a preto aj dosť zapáchajú. Nebola by to však Amerika, keby sa týchto ľudí aspoň nepokúsila pochopiť, lebo nie všetky problémy sa dajú riešiť vojenským vpádom a vlastne burani ako takí nemajú ani ropu a verejnosť by len ťažko uverila, že vlastnia jadrové zbrane.Ako však pochopiť niekoho, kto o pochopenie nestojí a neušpiniť sa pritom?! Musíš sa ním stať a o tom Redneck Rampage je. Na istý čas si vyskúšame aké to je byť buranom.
V hre sa neujmeme nikoho iného ako burana Leonarda, ktorému v ceste za jeho prasaťom stojí niekoľko stoviek klonov cez, ktoré sa bude musieť prestrieľať. Náplň každého levelu je typicky buranovská, nájsť svojho zaostalého brata Bubbu, ktorý sa vždy niekam zašije a priateľsky ho poklepať po ksichte páčidlom. Cesta k nemu však nebýva nikdy, priamočiarou a býva poväčšine zašitý na miestach na, ktoré by sme sa bez kľúčov nedostali a tak nám neostáva nič iné ako prehľadávať okolité farmy a mať oči na stopkách lebo kľúče bývajú veľmi dobre ukryté. Bežným javom sa stáva vstup na cudzí pozemok kedy buranské právo dovoľuje zlynčovať votrelca, preto už keď tak učiníme určite nie bez brokovnice, samopaľu, sudu pušného prachu a raketometu (bežná buranovská výbava, pozri Príručku burana st. 2). S tým, že dotyčný sused mal v ruke iba "neškodný" revolver a my sme naň vytasili raketomet si ťažkú hlavu robiť nebudeme, sme u buranov tu sa nič nevyšetruje a keď sa objaví šerif tak ho odpráskneme (je to prezlečený elvis a dvakrát to v hlave nemá v poriadku). Je neodškriepiteľné, že aj burani sa vyvíjajú a tí vyspelejší sa
ukrývajú v kvázimestách (dobrým zvykom ako na seba upozorniť pri
návšteve takéhoto mesta je odpálenie benzínky). Niektoré prestrelky sa nezaobídu bez zranení, ale bez obáv, neexistuje nemoc, ktorú by nevyriešila pravá šilhácka samohonka. Postup pri konzumácii alkoholu je asi nasledovný pri priestreloch a škrabancoch postačí aj pivo, ale na vnútorné krvácania nie je nič lepšie ako vodka. Každý liek je však nutné užívať s rozumom, ináč sa nám v najlepšom zatočí iba hlava, v tom horšom prípade nadobro stratíme zrak. Ak sa už predsa len dostaví spoločenská únava, nie je nič lepšie ako si zajesť a preto nie je od veci so sebou nosiť psie konzervy, alebo iné chuťovky. Nebezpeční však nie sú iba susedia, pozor si treba dávať aj na kurence krížené s votrelcami (bližší popis ako dostať kríženca od sliepky vynechám) alebo také bežné psy , prasce a kravy, na ktoré sa osvedčil dynamit (a vraj, že kravy nelietajú...). Najnebezpečnejšiu skupinu nepriateľov, ktorí nás zastrelia na šupu tvorí domino s palebnými bradavkami a maxi mimozemšťan. Ich zabitie trvá dlhšie, ale väčšinou po nich ostáva zbraň a munícia. Z bizarných zbraní by som ešte určite spomenul dynamitovú kušu a pílu strieľajúcu kotúče.
Ak sa Vám predošlé hry v build engine zdali byť prichytené za vlasy tak
táto hra Vás utvrdí, že tento engine bol stvorený snáď iba na prasačiny a
chlípnosti. V tomto momente Vám musí byť jasné, že ide o ďalšiu
"pošahanú" 3D strieľačku podobnú asi najviac hre Duke. Krása tejto hry
však spočíva práve v tom, že ono to vlastne aj Duke je, no vo vidieckom balení. Redneck Rampage nemožno označiť za megaúspešnú, ale aj navzdory toho sa dočkala pokračovania, s podtitulom Rides Again, ktorý vyšiel rok na to a je takmer totožný s predchodcom. O pokračovaní sa dá povedať, že je priam zúfalou snahou vytrieskať z ľudí ďalšie prachy...
VISUAL: je samozrejmé, že to nemôžem zrovnávať s dnešnými hrami, ale najzávažnejšie chyby vidím práve tu. Jednak ma dosť naštvalo, že hru už nejaký ten rôčik poznám, no podrobnosti príbehu som sa dočítal až v hernom manuáli. Bolo to tak ťažké spraviť jedno posraté intro?! Nie, nebolo. Dosť ma sklamala aj hudobná stránka, kvôli ktorej som zháňal CD verziu (tajne dúfajúc, že v CD verzii bude viac animácii). Hudba v hre je zložená z ôsmych skladieb, hraje však strašne nahlas a častokrát potom nepočujem skvelé hlášky, preto som muziku vypol.
VERDIKT: Suma sumárom po hernej stránke nie je čo by som mohol hre vytknúť, menšie nedostatky vidím akurát v slabom príbehu a hudbe, ináč v celku vydarený shooter, ktorý sa netají tým, že jeho náplňou je predovšetkým pobaviť, čo sa mu myslím aj podarilo. Nie všetkým sadne spôsob humoru, ale je to stále lepšie ako Postal III, s ktorým som tento týždeň mal tu česť :-(
VISUAL: je samozrejmé, že to nemôžem zrovnávať s dnešnými hrami, ale najzávažnejšie chyby vidím práve tu. Jednak ma dosť naštvalo, že hru už nejaký ten rôčik poznám, no podrobnosti príbehu som sa dočítal až v hernom manuáli. Bolo to tak ťažké spraviť jedno posraté intro?! Nie, nebolo. Dosť ma sklamala aj hudobná stránka, kvôli ktorej som zháňal CD verziu (tajne dúfajúc, že v CD verzii bude viac animácii). Hudba v hre je zložená z ôsmych skladieb, hraje však strašne nahlas a častokrát potom nepočujem skvelé hlášky, preto som muziku vypol.
VERDIKT: Suma sumárom po hernej stránke nie je čo by som mohol hre vytknúť, menšie nedostatky vidím akurát v slabom príbehu a hudbe, ináč v celku vydarený shooter, ktorý sa netají tým, že jeho náplňou je predovšetkým pobaviť, čo sa mu myslím aj podarilo. Nie všetkým sadne spôsob humoru, ale je to stále lepšie ako Postal III, s ktorým som tento týždeň mal tu česť :-(
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára