27. 2. 2014

RESIDENT EVIL 3

Posledný PSX diel tejto nekonečnej ságy a možno aj posledná z hier, ktorá sa ešte na tejto konzole ako-tak blysla a vytiahla snáď hardvérové maximum. PlayStationovú verziu nasledovala samozrejme aj tá pécečkárska. Niekto by možno povedal, že tentokrát už nepôjde o tak strašne odfláknutú konverziu, a že sa Capcom poučil z predošlých chýb... Omyl. Snáď sa dočkáme zlepšenia u štvorky. Čooo? že nie, nevadí... Veď je to Resident Evil a čo si správny gamer môže viac priať?

STORY: v posledných hodinách po tom čo bolo mesto Raccoon City obsadené zombiami sa im policajné a vojenské zložky pokúsia postaviť zátarasu a zastaviť ich nekontrolovateľné vyčíňanie. Tvrdí chlapci ozbrojení po zuby brokovnicami a rýchlopalnými zbraňami, za hutnej asistencie vrtuľníkov a žoldnierov stoja tvárou v tvár finálnej bitke, ktorá rozhodne o ich osude ako aj osude celého mesta. Filmová atmosféra sa nedá uprieť, dala by sa snáď prirovnať k záverečnej bitke Star Wars VI. Bohužiaľ znova víťazí to čo už raz mŕtve bolo...   
GAME: príbeh tohto dielu mi prišiel dovolím si povedať, asi najhorší a nedáva ani moc zmysel. To však iba za predpokladu, že poznáte aj diely predošlé. Opäť sa totižto ocitáme v Raccoon City a tentokrát v tele hrdinky dielu prvého Jill Valentine. Ako členka záchranného týmu S.T.A.R.S. sa už raz stretla zoči-voči, živým mŕtvym a pre hráčov prvého dielu nemusím pripomínať , že smrti ušla len tak tak. Kto by si však povedal, že po hrozných zážitkoch v Arklayských horách sa už Jill nikdy nebude unúvať do toho prekliateho mesta sa mýlil. Za veľmi zvláštnych okolností je vymrštená výbuchom, neznámeho pôvodu, rovno na dlažbu hodinového motelu niekde v centre mesta.
Po niekoľkých úvodných peripetiách so zombiami sa ocitáme úplne nelogicky v nejakom skladisku, kde sa snažíme presvedčiť vykŕmeného chlapíka aby šiel s nami ak sa chce zachrániť. TAK STOP! nechápem o čo tu ide, to bol akože strih?! Nebyť tohtoo zmäteného úvodu, ktorý sa mi ťažko prehltával a hlava mi ho akosi nebrala, dalo by sa povedať, že ide o ďalší skvelo fungujúci survival horor tejto série.
Herné mechanizmy ostali zasa raz zachované (alebo pochované) a to čo fungovalo u predchodcov funguje aj tu. V dobrom aj v zlom bohužiaľ. Ak dúfate, že nekonečné loadingové obrazovky sú už minulosťou tak Vás sklamem tie samozrejme ostali. Je ich však možné čiastočne skipovať a hru si aspoň trocha urýchliť. Systém ukladania je tiež ako za starých čias a spolu s odkladacími debnami tvoria základ pre všetky tri diely. Podstatnou novinkou je, tvorba nábojov čo je čiastočne dobrý nápad, ktorý však nebol akosi dotiahnutý do konca. Na výrobu sú totiž určené tri druhy prachu, ktorých kombináciou za pomoci plničky tvoríte nábojnice do pištole, brokovnice alebo magnumu...
Pri hraní som si neodpustil pocit, že tu zas niekto varil z vody. Aby som sa však vyhol opisovaniu mechanizmov, ktoré sú totožné s predchodcami menším prerodom prešla pohybová stránka hry. Jill už nie je až tak bezbranná ako u predchodcov. Dokáže sa rýchlemu výpadu aj uhnúť alebo nedajbože zombíkov sácať na zem bez výstrelu. Väčšinou sa mi to však podarilo iba ako dôsledok náhody. Do univerza nepriateľov pribudla aj novinka a to v podobe Nemesis, ktorý už robil nepekný vietor u dielu predošlého. Teraz je však ešte nebezpečnejší a objaví sa vždy v tej najočakávanejšej chvíli. Teda keď sa vraciate s kľúčom alebo aj na iných miestach. O tom, že je to veru nepriateľ nesympatický veru žiadna... Hnile zuby, vyzor černobyľského skinheada a inteligencia masového vraha... Potýkať sa s ním budeme veru často a to, že pred ním újdete do inej lokácie veru nepomôže. Jediným vychodiskom je ho zastreliť, no ako na potvoru vždy ožije. Väčšinou keď Vás už prepadne dostanete na výber či chcete alebo nie, s ním bojovať. Od toho sa potom odvíja aj Váš arzenál. Po každom boji totiž od neho získate niečo na oplátku. To však neplatí pre obtiažnosť eaay kedy už hneď od začiatku disponujete týmto bonusovým vybavením a po boji s ním nezískate ani nábojnicu...
VISUAL: tak ten je na mierne pokročilej úrovni. Beží na vyššom rozlíšení. No našiel som zopár chýb v podobe textúr spracovaných na rozlíšení nižšom. Potom to vyzerá asi ako keď pozeráte full hd film so scénami z youtube. No proste ako keby ste trocha slepli a obraz je rozostrený. Určite si toho všimnete v lokácii policajnej stanice. Ďalším mínusom je design úrovní. Ten totiž nie je až tak nápaditý. Postupne som sa stal až tak necitlivým, ze mi to začalo pripomínať Wolfensteina... No proste chodba ako chodba...
VERDIKT: vkusne zabalené pokračovanie, ktoré je tak troche zbytočné a mal som pocit, že to Capcom zabalí po tomto diely. A že mal Capcom namále, nemusím pripomínať. Na istý čas to vyzeralo, že serii odzvonilo. Našťastie sme sa dočkali ešte skvelej štvorky, priemernej päťky a hroznej šestky. Snáď sa dočkáme bombovej sedmičky  :-D

Žiadne komentáre: