19. 11. 2011

Heart of Darkness

píše sa rok 1998 a celý herný svet očakáva hru s názvom Heart of Darkness (ďalej iba HoD), hru spätú s menom Eric Chahi (tvorca Another World). 


Hra Heart of Darkness vyšla pre PC 31.08.1998 ale dlhoročný vývoj si vybral svoju daň a hra sa nestala hráčskym Number One a preto zapadá prachom.


STORY: Tak príbeh tejto hry bol fakt zbúchaný narýchlo. Točí sa okolo chlapca Andyho a jeho psa Whiskeyho. Andy je obyčajný školopovinný chalan, ktorý počas vyučovania zaspí. Učiteľ sa ho rozhodne potrestať tým, že ho zavrie do skrine. Andy zo skrine utečie a spolu so svojím psom sa vydajú na lúku. Počas zatmenia slnka Whiskeyho unesú, Andy sa vyberie domov, kde v dome na strome ma raketu a laserovú pušku. Nasadne do rakety a ide svojho psa zachrániť...




GAME: Asi nikoho neprekvapím keď napíšem, že v hre sa ujmeme roly chlapca. (sorry no koho by už len zaujímala hra, v ktorej by hlavnú rolu hral pes ). Hneď na začiatku som bol nútený vyskočiť z havarovanej rakety (klasika stačí stlačiť Jump a je to) a to tesne pred výbuchom. No čo už, na tej rakete už asi domov neodletím :D Prvých 6 obrazoviek boli malina ale na tej siedmej som sa zasekol. To nemôžu myslieť vážne taká presilovka z oboch strán. 

            Vlastne celý HoD je o ťažkých prestrelkách a logicky nelogických hádankách. Hrdina je spočiatku vybavený iba laserom, o ktorý hneď v prvom kole príde. Strelnú zbraň opäť získa až v treťom kole kde sa po dotyku jazerného kameňa stane "elektrodavivým". K laseru sa vracia až na konci hry ale zbraň sa zvoliť nedá. 

             Nepriatelia sú rôzni prevažne démoni, pavúky, lietajúci démoni, pirane, roboti, rastliny mäsožravé - každý nepriateľ je prevedený ináč no spoločné majú to, že útočia v húfoch a rôzne nakombinovaní.

             Každá obrazovka znamená nový problém, nestáva sa aby sa opakovalo to isté dookola a keď sa už niečo aj opakuje tak je to väčšinou sťažené o niečo (napríklad v prvej úrovni stačí vyliezť po skale, v ďalších sa bude tiež loziť avšak pomedzi to budete musieť bojovať s pavúkmi a inými nepriazňami.   

          V HoD však platí nič nie je tak ťažké ako vyzerá. Dôležité je prísť na postup, čo je častokrát o hubu a to hlavne kvôli saveovaniu, ktoré je riešené formou AUTO-SAVEov. Nie je ich málo no častokrát si poviete, že by ich mohlo byť aj viac. 

HoD je veľmi svižnou akciou, dosť často sa stane, že neviete rozlíšiť či sa jedná o hru alebo animáciu a v takých momentoch je smrť nablízku.
Prekonanie hry samotnej vo svojej dobe mi zabralo asi 4-5 týždne (no áno, neexistoval youtube a nemal som moc ani predstavu čo je internet), dnes mi to zaberie také dve hodinky. Človekovi, ktorý to nikdy nehral to zaberie veľa času, i keď je otázne či sa v dnešnej dobe niekto nechá takto týrať.


VISUAL: HoD sa skladá z ôsmich levelov pričom každý je jedinečný svojím level designom. Neexistujú dve miesta v hre ktoré by boli totožné. Celý príbeh hry je nám predkladaný v kvalitných CGI videách, ktoré sú na dosť dobrej úrovni. 
Zvuky tiež nezaostávajú i keď niekomu sa môže zdať, že ich je pomenej. No tak to fakt neviem posúdiť. Radšej by som možno uvítal neaké pohodovejšie znelky ako ten otrasný piskot démonov. Pri hraní na HARD som to hral bez zvuku lebo zvuk samotný ma dosť rozptyľoval...
DOWNLOAD: Nie je žiadnym tajomstvom, že hra sa dá stiahnuť na nete a preto odporúčam túto stránku.





 


Video:  vo videu som sa snažil zachytiť náročnosť prvého levelu. Hneď potom čo Andy havaruje je konfrontovaný s mimozemskou civilizáciou. Prvý level však neznamená, že sa v hre už nezaseknete. Rád doplním celý video návod len keby toho času bolo viac :D







Verdikt: Hra je skvelo animovaná, trochu zamrzí rozlíšenie 640x480 ale to sa nedá moc vyčítať ako chyba, v dobe keď hra vyšla bola také rozlíšenie optimom. Hlavnou výhradou je, že sa nič nedá robiť ináč, niekedy dochádza až k šikane zo strany autorov, každý problém má iba jedno riešenie, riešiť ho inak znamená väčšinou smrť. Uvítal by som aj viacero zbraní a celkovo hra mohla byť o čosi dlhšia, jednoznačne stojí za to vyskúšať to i dnes.

Žiadne komentáre: