FLASHBACK: s vlnou horúcich dní som bol zahnaný tak trocha do kúta. Dvojtýždenné sledovanie Disney channelu, na ktorom beží neustále Hannah Montana !!! pozor spojler !!! Miley Cyrus a Hannah Montana sú tá istá osoba s parochňou !!! koniec spoileru !!! a absencia od alkoholu sa podpísali tak trochu na mojej čakre a narušili chod celého vesmíru. V duchu som začal preklínať letné prázdniny, tú dnešnú mládež, ktorá fičí na tak strašných pi**vinách. V poslednej chvíli keď som už zvažoval kultúrnu samovraždu, vycvakanie káblovky a nákup Tatranského čaju v sámoške ma sp(r)asil ten starý, dobrý DOSbox, na ktorý mi v posledných mesiacoch neostával čas. Neostalo mi teda nič iné než zasadnúť k nejakej tej starej vykopávke.
A keď sa už spomína slovo vykopávka pri dnešnom výbere som sa vážne cítil ako archeológ, ktorí vykopal spod zeme nie iba jeden exkrement, ale snáď celé hnojisko. Nazývať však firmu, ktorá stála pri zrode takých peciek ako Shadow Of the Beast, Wipeout, RollCage či dokonca Ecstatica, Discworld alebo Lemmings hnojiskom je trúfalé. Reč je o firme Psygnosis, ktorá ako taká neexistuje a od svojho založenia v 84-tom prešla pod krídla spoločnosti SONY ako štúdio Liverpool...
STORY:
neohrozený novinár Matthew Black, pripomínajúci mi tak strašne Mikuláša Varehu
dostane tip na senzačný článok, týkajúci sa „chodiacich mŕtvych“ a.k.a.
ZOMBIES, ktoré sa ponevierajú po nemenovanej vojenskej základni
a priľahlom mestečku. Na akčnosti a neohrozenosti mu neuberá ani jeden
kilogram navyše. Za pomoci obuváku nasúka svoje svalnaté (pripomínal mi Adonisa :-),
prasacie telo do svojej káry a letí v ústrety Nobelovej cene za novinarinu.
To, že situácia je vážnejšia ako sa zdá, a že perom, ktoré nosí vždy vo
vrecku si môže milý Matty akurát škrabať svoje veľké, tučné a prerastané pozadie zistí už hneď po
príchode na miesto činu, keď ho prepadne asi zo päť mozgožravých zombií. A k tomu,
že táto hra je celá zlá by ste došli aj bezo mňa...
GAME: keď som si tento nepodarok vyberal vedel som, že nepôjde o áčkový titul ba čo viac rýchlo som odpozoroval, že samotný internet túto hru akosi nemusí a je pomaly nemožné ju vyhľadať alebo nájsť podrobné info. Takže priznávam „vedel som, že táto hra bude zlá“, zaujímalo ma však ako veľmi. Dobové recenzie sa totiž akosi zasekli pri nízkych hodnoteniach nie však až tak nízkych ako si táto dajme tomu „hra“ zaslúži. Celé to totiž začalo asi v nejakom 95-96 keď bol príchod tejto sračky na svet oznámený. Tehdajšie preview to popisovalo ako akčnú adventúru na spôsob Alone in the Dark v hlavnej úlohe s neohrozeným detektívom. V tejto chvíli si asi poviete „čo sa dá na takomto námete pokaziť?“. Odpoveď máte pred sebou – všetko. Z obrázkov by ste totiž mohli dedukovať, že ide o jednu z tých hier konkurujúcich Resident Evilu. Omyl ono je to celé klikacia záležitosť. Pohyb ovládate klávesmi a všetky ostatné akčné prvky (povedzme si, na rovinu iba jeden a to streľbu, napchávanie sa hamburgermi bolo vypustené) ovládate myšou. Úroveň zábavy tak klesá a bude to ešte horšie.
GAME: keď som si tento nepodarok vyberal vedel som, že nepôjde o áčkový titul ba čo viac rýchlo som odpozoroval, že samotný internet túto hru akosi nemusí a je pomaly nemožné ju vyhľadať alebo nájsť podrobné info. Takže priznávam „vedel som, že táto hra bude zlá“, zaujímalo ma však ako veľmi. Dobové recenzie sa totiž akosi zasekli pri nízkych hodnoteniach nie však až tak nízkych ako si táto dajme tomu „hra“ zaslúži. Celé to totiž začalo asi v nejakom 95-96 keď bol príchod tejto sračky na svet oznámený. Tehdajšie preview to popisovalo ako akčnú adventúru na spôsob Alone in the Dark v hlavnej úlohe s neohrozeným detektívom. V tejto chvíli si asi poviete „čo sa dá na takomto námete pokaziť?“. Odpoveď máte pred sebou – všetko. Z obrázkov by ste totiž mohli dedukovať, že ide o jednu z tých hier konkurujúcich Resident Evilu. Omyl ono je to celé klikacia záležitosť. Pohyb ovládate klávesmi a všetky ostatné akčné prvky (povedzme si, na rovinu iba jeden a to streľbu, napchávanie sa hamburgermi bolo vypustené) ovládate myšou. Úroveň zábavy tak klesá a bude to ešte horšie.
Aj keď už patríte medzi tých milovníkov starých HARDCORE hier, toto Vás veru znechutí. Pohľad na hlavného protagonistu je riešený formou statických kamier, ktorých veru nie je veľa, tak 2-3 na jednu lokáciu. Častokrát sa tak stáva, že hlavného hrdinu vidíte ako bodku na obrazovke. Už v samotnom úvode kedy ste hodený medzi tlupu zombies a musíte s nimi bojovať ste ako keby hodení do mora. Autori sa totiž neunúvali dať Vám vedieť alebo dať Vám aspoň čas zistiť ako sa to ovláda. Prepnutie do streleckého módu Vás bude v tom lepšom prípade stáť iba dvadsať krát byť zabitý. Mne to trvalo dlhšie, myslel som, že tá úvodná scéna je akási cut scéna. Až potom mi došlo, že ten nesymetrický ujo som akože ja. Snaha újsť pred zombíkmi bola neúspešná. Nakoniec sa mi ich teda podarilo vystrieľať, ale kde sa vzal tu sa vzal ďalší zombík. Oh No more Zombies, Please!
Situácia sa však nezmenila ani po vstupe na základňu kedy ste nútený viesť rozhovory. Tie sú jednak celé nahovorené a neanglicky hovoriaci nemajú z hovorenej formy šancu pochopiť o čo tam ide a dokonca sú tak dementné, že jedna zla voľba Vás okamžite stojí život. Takýto dialóg vyzerá asi takto nezmyselne:
JA: Dobrý večer
ON: Aká je predpoveď počasia?
JA: Otvor tie dvere!
ON: Zhebni ty tlustoprd!
Po určitom čase sa dostane aj na nejaké tie adventúrne prvky a začnete navštevovať aj zaujímavejšie lokácie. Buďme však k sebe úprimní a skôr ako navštívi Matt nové miesta bude opúšťať Váš pevný disk (jeho super krivky naberú nad svetelnú rýchlosť).
Po určitom čase sa dostane aj na nejaké tie adventúrne prvky a začnete navštevovať aj zaujímavejšie lokácie. Buďme však k sebe úprimní a skôr ako navštívi Matt nové miesta bude opúšťať Váš pevný disk (jeho super krivky naberú nad svetelnú rýchlosť).
VISUAL:
jediné malé veru veľmi bezvýznamné plus tejto hry sú asi animácie jednotlivých
prostredí a hudba. Dotvárajú tak pekne dusnú atmosféru k tomuto výkalu.
Celé to teda pôsobí ako hra, ktorá ostala nedokončená v šuplíku nejakého
developera kde sa pár rokov kompostovala s inými nepodarkami a po
znovuobjavení nenapadlo nikoho nič iné ako to promptne vydať. Ľutujem každého
kto s týmto lajnom zabil čo i len minútu svojho času.
VERDIKT: história počítačových hier je vrtkavá a už neraz sme boli svedkami skvostov, ktoré definovali vlastný žáner alebo štýl. To však nebolo ambíciou tohto projektu, ktorý si za hlavnú úlohu nezobral nič iné ako poriadne zasrať Váš HDD, zaexkrementovať Vám monitor a následne aj úsmev keď zistíte že sa tá sračka nedá vrátiť späť do obchodu ... Neviem pre mňa za tých 9%, reku nestálo ma to ani euro, ináč by bolo hodnotenie v záporných číslach.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára